Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΩΣΤΙΔΗΣ: " ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ" - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ- ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΡΟΜΩΝ

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΩΣΤΙΔΗΣ : ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΔΡΟΜΩΝ

Το βιβλίο αυτό αφορά στην πνευματική και συγγραφική πορεία του Διονύση Κωστίδη. Ο Διονύσης Κωστίδης, πνευματικός και διαστικός παράγοντας με προσωπικότητα που ακτινοβολεί σεβασμό, ανιδιοτέλεια και καθαρότητα σκέψης, με ήθος και ύφος ανυπέρβλητης δημιουργικότητας, έκλεισε την Ελλάδα στο έργο του, δίνοντας παρακαταθήκη στους νεώτερους την πίστη, την αταλάντευτη αφοσίωση και τη στερεά προσήλωση στις διαχρονικές-πολιτισμικές αξίες του τόπου μας.

Στο βιβλίο για το έργο του Διονύση Κωστίδη γράφουν οι : Δημ. Κουκουλομάτης (ομότιμος καθηγητής Παν/μιου), Βασίλης Βιτσαξής (Πρόεδρος Δ.Σ. της Ε.Ε.Ε Λογοτεχνών), Παναγιώτης Στάϊκος (Δήμαρχος Αστακού), Μιχάλης Σταφυλάς (Περιοδ. Πνευματική Ζωή), ΓΝΠ Ανωβολιώτης (Εφημ. Σύγχρονη Σκέψη), Παύλος Ναθαναήλ (Γεν. Γραμματέας Δ.Σ. ΕΕΛ), Δημήτριος Τέγας (Ιερέας), Άννα Κελεσίδου (Καθηγήτρια φιλολογίας), Νίκος Μακρής (Δρ. Φιλοσοφίας), Δημήτρης Καραμβάλης (Δοκιμιογράφος- κριτικός λογοτεχνίας), Δημήτρης Κράνης (Δοκιμιογράφος-κριτικός λογοτεχνίας).

ΕΡΓΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΙΟΝΥΣΗ ΚΩΣΤΙΔΗ
Ο Διονύσης Κωστίδης γεννήθηκε στον Αστακό της Αιτωλοακαρνανίας το 1922. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και ακολούθησε το δικαστικό κλάδο από όπου απεχώρησε το 1989.
ΕΡΓΑ ΤΟΥ:
• « Η νύχτα που πέρασε», Μυθιστόρημα
• « Τα άδηλα και τα κρύφια», Δοκίμια
• «Διάλογοι ασκητών», Δοκίμια
• «Άνυδρη γη», Διηγήματα – Πρώτο Βραβείο διηγήματος Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
• « Άθρυπτα» , Ποίηση 1971-1988
• « Μέρες και νύχτες του Στρατή Νταβή», Νουβέλα
• « Ημερολόγιο Εμφυλίου», Μαρτυρία
• « Το αργό βάδισμα»
• « Χαρακτηριστικά κριτικά κείμενα λογοτεχνικών βιβλίων»
• « Η ιστορία του Άγγελου και της Άνιες Αγγέλου, Νουβέλα
• « Ο κόσμος, η ζωή, οι άνθρωποι», Δοκίμια- Βραβείο δοκιμίου Ελληνικού P.E.N.
• « Τα πέντε πρώτα κεφάλαια του Κατά Ιωάννην Ευαγγελίου»
• « Ολόλκληρο το Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο σε ελέυθερη απόδοση», Βραβείο Ελληνικής Εταιρείας Μεταφραστών Λογοτεχνίας
• « Οι καταχθόνιοι», Μυθιστόρημα
• « Η ζωή και η αιωνιότητα. Κρίσιμα υπαρξιακά θέματα»
• «Φιλοσόφων ιδεογράμματα και αντιφωνήσεις»
• «Το Σύνταγμα της Ελλάδας, Κοινοβουλευτική Δημοκρατία- Δυνατές Βελτιώσεις
• «Απόδειπνο στο Πατριαρχείο», Νουβέλα.

Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

3ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΝΩΣΗΣ ΑΦΡΙΚΑΝΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

ΕΝΩΣΗ ΑΦΡΙΚΑΝΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
ΚΟΣΜΑ ΑΙΤΩΛΟΥ 2
114 71 Αθήνα Τηλ: 2103617065, 2108830381
6938387351, 6948118512




Αθήνα, 17 Σεπτεμβρίου 2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

3ο Φεστιβάλ Αλληλεγγύης και Πολιτισμού της Ένωσης Αφρικανών Γυναικών

Μαζί να δώσουμε ζωή στη γειτονιά μας!


Στις 25 και 26 Σεπτεμβρίου, η Ένωση Αφρικανών Γυναικών και η Κίνηση Κατοίκων 6ου Δημοτικού Διαμερίσματος διοργανώνουν το 3ο Φεστιβάλ Αλληλεγγύης και Πολιτισμού στην Πλατεία Αμερικής.
Στη διάρκεια των δύο προηγουμένων, πλήθος κόσμου μας τίμησε με την παρουσία του, αποδεικνύοντας εμπράκτως ότι ο σεβασμός και η αλληλεγγύη ξεπερνούν σύνορα, στερεότυπα και φόβους.
Για άλλη μια φορά λοιπόν, θα χαρούμε να σας έχουμε κοντά μας, για ένα διήμερο γεμάτο μουσική, χορό, θέατρο και ενδιαφέρουσες συζητήσεις.
Ελάτε σε μια συνάντηση πολιτισμών και αλληλεγγύης, για να γιορτάσουμε όσα μας ενώνουν, γιατί είμαστε φίλοι και συγκάτοικοι, γιατί μαζί δίνουμε ζωή στη γειτονιά μας.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα του Φεστιβάλ επισκεφτείτε το site μας www.africanwomen.gr



Πληροφορίες: Λoρέτα Μακόλεϊ: 6938387351 / 2103617065
Άουα Σάνκο: 6948118512 / 2108830381



Email: africanwmen@yahoo.com
Site : www.africanwomen.gr

ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΗΣ ΕΦΗΣ ΨΙΛΑΚΗ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
της ΕΦΗΣ ΨΙΛΑΚΗ
“ΚΡΗΤΗ: Γη και άνθρωποι”
Συνδιοργάνωση Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ηρακλείου


Σας προσκαλούμε στα εγκαίνια
της έκθεσης καλλιτεχνικής φωτογραφίας
της Έφης Ψιλάκη
με θέμα
ΚΡΗΤΗ: Γη και άνθρωποι”
που θα πραγματοποιηθούν στις 22/09/2010
και ώρα 7 το απόγευμα
στο χώρο του Λιμενικού Ταμείου Χερσονήσου,
στη συμβολή των οδών Αγίας Παρασκευής καιΝεάρχου,
στο Λιμάνι Χερσονήσου.
Η Έκθεση λειτουργεί στα πλαίσια του
Φεστιβάλ Τουρισμού 2010
και θα είναι ανοιχτή στο κοινό
έως τις 05/10/2010 και ώρες 09:00 - 14:00 & 18:00 - 20:00

Ο Δήμαρχος
Γιώργος Δανελάκης

Η Νομάρχης
Ευαγγελία Σχοιναράκη

STRIKE- ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΑΞΙΑΡΧΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟ_ΤΥΠΟΥ Νέα Υόρκη 20/9/2010

http://www.taxiarchopoulos.com/blog ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΑΞΙΑΡΧΟΠΟΥΛΟΣ
42, Ανατολικής Θράκης
16122 – Αθήνα
Τηλ: (+30) 2107224915
Κιν: (+30) 6977632804

STRiKE του ΤΑΞΙΑΡΧΟΠΟΥΛΟΥ στην Νέα Υόρκη

Το έργο σύγχρονης τέχνης, με τίτλο STRiKE (2009), του εικαστικού καλλιτέχνη Γιώργου
Ταξιαρχόπουλου συνεχίζει την επιτυχημένη διεθνή πορεία του ανά τον κόσμο, καθώς σε
λίγες ημέρες παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη μέσα στο πλαίσιο του DUMBO
ARTS FESTiVAL 2010 που γίνεται στο Μπρούκλιν.

Από το 1997 που ξεκίνησε μέχρι σήμερα, το κέντρο σύγχρονης τέχνης DUMBO υπήρξε
αποκλειστικός παραγωγός του φεστιβάλ, ενώ μέχρι και το 2009 η ονομασία του ήταν Art
Under the Bridge Festival®. Πρόκειται για το μοναδικό και μεγαλύτερο εικαστικό φόρουμ
πειραματικής σύγχρονης τέχνης στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Η περιοχή του
Μπρούκλιν μετατρέπεται στη διάρκειά του σε μια αρένα πολυ-αισθητηριακής τέχνης
δημόσιου χώρου (public art) με επισκεψιμότητα που ξεπερνάει κάθε χρόνο τους 150.000
επισκέπτες!
Το STRiKE (2009) του Γιώργου Ταξιαρχόπουλου έχει επιλεχθεί κι έχει συμμετάσχει μέσα σε
ένα χρόνο από τον Δεκέμβριο του 2009 μέχρι σήμερα, με επιτυχία, δύο φορές σε εκθέσεις
και φεστιβάλ στο Centre George Pompidou στο Παρίσι (Rendez-vous du Forum/ Ιούλιος
2010 και στο Les Rencontres Internationales/ Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2009). Επίσης,
παρουσιάστηκε σε έκθεση στο Βερολίνο (Haus der Kulturen der Welt/ Ιούνιος 2010, με την
υποστήριξη και του Ελληνικού ΥΠΟΤ) και δύο φορές στη Μαδρίτη (Museo Nationale Reina
Sofia και Filmoteca Espaniola/ Απρίλιος 2010).
«Το ηλεκτρικό φως συχνά κρύβει περισσότερες πληροφορίες στον δημόσιο χώρο από όσες
μας αποκαλύπτει», είχε πει ο Ταξιαρχόπουλος περιγράφοντας τα κίνητρα που τον οδήγησαν
στη δημιουργία του συγκεκριμένου έργου βίντεο αρτ, σε συνέντευξή που παραχώρησε στο
γνωστό τηλεοπτικό κανάλι NTDTV στο Παρίσι, στην πρώτη προβολή του STRiKE, το
Νοέμβριο του 2009 στα εγκαίνια του φεστιβάλ Les Rencontres Internationales Paris/ Berlin/
Madrid.

Περισσότερες πληροφορίες για το STRiKE και τον καλλιτέχνη:

Ο Ταξιαρχόπουλος, ένας Έλληνας καλλιτέχνης ηλικίας 38 ετών, έπειτα από
τις σπουδές του στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού το 2001-2002 με
καθηγητή τον Christian Boltanski, αποφοίτησε με άριστα από την Ανώτατη
Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας το 2003, ενώ, ήδη από το 2001, σε ηλικία 29
ετών, ξεκίνησε να διακρίνεται διεθνώς με τα έργα του.
Η διαδραστική βίντεο-εγκατάσταση «Πατρίδα μου είναι ο Άνθρωπος» (Παρίσι
2001/2002), το επιτοίχιο βίντεο γλυπτό «Έρίφιον! Ερίφιον! Πού’πεσες μες το
γάλα!» (Παρίσι 2001), το γλυπτό σε δημόσιο χώρο «Stairway to Heaven»
(Βιέννη 2006), το πάνελ σε οροφή δημόσιου κτιρίου «Στο καθετώς των
γοητευτικών ονείρων εγώ συνεισφέρω μια τρύπα» (Τόκυο 2008) και η
φωτεινή ζωγραφιά «Σίσυφος» (Κιτακιούσου 2008) είναι μόνο μερικά από
αυτά.
Το έργο του STRiKE (2009), είναι ένα σύντομο αλλά απροσδόκητα
ανατρεπτικό βίντεο, «μία αλληγορική χειρονομία ζεν», όπως χαρακτήρισε την
σύλληψή του όταν το πρωτοείδε ο διευθυντής του ΠΜΣ «ψηφιακές μορφές
τέχνης» της ΑΣΚΤ αλλά και νυν πρύτανης της ΑΣΚΤ κ.Γιώργος Χαρβαλιάς.
Το βίντεο αρτ του Ταξιαρχόπουλου βασίζεται σε μια πραγματική ιστορία και
γυρίστηκε στο ακριτικό νησί της Σύμης. Πρόκειται για την ιστορία ενός
νεαρού ο οποίος κάθε χρόνο επιτίθεται με μια πέτρα στη λάμπα που
τοποθετεί μπροστά από το μπαλκόνι του η τεχνική υπηρεσία του Xήμου,
σπάζοντάς την με εντυπωσιακά απλοϊκό τρόπο και με την αιτιολογία ότι του
χαλάει τη θέα.
Η νοσταλγία του πρωταγωνιστή προς το Υψηλό, τον ωθεί να επιτεθεί στην
ενοχλητική λάμπα με ότι μέσο διαθέτει προκειμένου να διατηρήσει τη σχέση
του με Αυτό. Σαν να πρόκειται για μια κατεπείγουσα κι άκρως αναγκαία
οριακή χειρονομία όπου αποφασίζει ο προσωπικός παράγοντας να θίξεί με
απόλυτο τρόπο έναν ακαλαίσθητο κι αλόγιστα διαμορφωμένο δημόσιο χώρο,
καταλήγοντας τέλος σε ένα δραστικό και συνάμα χιουμοριστικό αποτέλεσμα.
Η έλλειψη δέους που μοιάζει να διακατέχει τον πρωταγωνιστή-ιδιώτη,
μετατοπίζεται ευρηματικά από τον Ταξιαρχόπουλο στο έργο, μέσα από μία
παιγνιώδη πράξη υπεράσπισης αυτού ακριβώς του δέους, και μέσω του
τίτλου «STRiKE», ο οποίος σχετίζεται με τον αντίστοιχο όρο του παιχνιδιού
bowling. Σε αυτόν υποδηλώνεται η σχέση της πολιτικής και παιγνίου, ενώ
ταυτόχρονα σηματοδοτείται ως λογότυπο και η λέξη απεργία, σχολιάζοντας
έτσι και τη σχέση της πολιτικής με τον ακτιβισμό. Ό,τι μας μένει πλέον,
δυστυχώς, είναι "το παιχνίδι" σε έναν κόσμο που επιδιώκει να ενηλικιωθούμε
προστατευμένοι κι ανώριμοι μέσα στα στενά πλαίσια των, κυριολεκτικών, του
συνόρων τα οποία αλλάζουν ραγδαία και τα οποία ανακαλύπτουμε ακόμη και
μέσα από αυτό καθαυτό το παιγνίδι!

Γιώργος Ταξιαρχόπουλος
(0030) 6977632804

Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

ΓΙΩΡΓΟΣ Β. ΚΑΪΑΦΑΣ : " ΘΑΛΑΣΜΑΤΑ" - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΩΔΩΝΗ

ΓΙΩΡΓΟΣ Β. ΚΑΪΑΦΑΣ : « ΘΑΛΑΣΜΑΤΑ»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ : ΔΩΔΩΝΗ

Ο μεγαλύτερος …θόρυβος οπ’ άκουσα στη ζήση μ’ ούλη ήτονε τα’ αλμυρό κύμα της θάλασσας. Εντός της περιδιάβηκαν, όμοια με μιαν βόλτα Σάββατο απόγεμα στ’ ακροθαλάσσι, άθρωποι κι άθρωποι. Τρανοί και σπουδαίοι, φτωχοί και πλούσιοι, καλοί κι άδικοι, ποιητές κι ονειροπόλοι και φρόντισαν με τη ζήση τους καθημερινά να την αντριέψουν, να την ….φουσκώσουν από καμάρι κι όνειρα, να την χιλιοτραγουδήσουν, να χορέψουν εμπρός της χορούς λεβέντικους. Ήτον’ ούλοι τους πιασμένοι ‘ πο τα χέρια, ‘ πο τον Θεό, ‘ πο την αγάπη. Κι η θάλασσα πότε δεχτική και πότες άγρια τους άφηνε να ‘ναι μαζί της και να τραβούν απ’ εντός της θησαυρούς κι όνειρα…….Μα, δεν είναι να ‘ σαι ούτε ναυτικός, ούτε και στεριανός να ‘σαι. Μόνο να σου ‘ναι μπορετό να πατάς τη μια σου πατούσα εντός στο δροσάτο νερό είναι πρέπον. Ε! Τότε είναι οπού η θάλασσα μοιάζει με τον πολύτιμο Θεό, όπου κάποτ’ αντάμωσες. Μα, δείχνει να μοιάζει και με κάτι, ίσως ακόμη πιο πολύτιμο. Με μια καπετάνισσα. Με μια γυναίκα.
΄
Ένα πανέμορφο πεζογράφημα, με πλούσια και δυνατή γλώσσα που η ροή της θυμίζει τραγούδι και γεμίζει τον αναγνώστη με αισθήματα ομορφιάς, νοσταλγίας, περιπέτειας, έρωτα και φαντασίας.

ΜΑΡΙΑ Π. ΔΙΔΑΧΟΥ : " ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ" - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ

ΜΑΡΙΑ Π. ΔΙΔΑΧΟΥ : « ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ : ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ

Στο λαβύρινθο της ζωής, ο μίτος μου ήταν πάντα η αγάπη. Κι όσο βυθιζόμουν στον αινιγματικό της κόσμο, ξεπηδούσαν ολοζώντανες οι αλήθειες της ζωής και έπεφταν σαν κλειδί μαγικό στο βάθος της χούφτας μου. Αναβοσβήνουν οι μνήμες σαν φάρος στο άγριο τοπίο της ψυχής μου. Βρίσκω πέρασμα, γυρίζω πίσω και την ίδια στιγμή βλέπω μπροστά…Τα δύο μου παιδιά, ο άντρας που καθόρισε τη ζωή μου. Ο θάνατος που λύγισε τις αντοχές μου, η ίδια η ζωή που σκίρτησε μέσα μου και γύρισε σελίδα στην πορεία μου. Ό,τι κι αν σημάδεψε τη ζωή μου, το αποτύπωμα της αγάπης με καθορίζει πάντα.

Η Μαρία Π. Διδάχου γεννήθηκε στη Πάτρα. Σπούδασε ιστορία-αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το βιβλίο «Το αίνιγμα της αγάπης» είναι το δεύτερο μυθιστόρημα της.

ΓΙΟΥΛΑ ΡΑΠΤΗ : " ΕΚΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ -ΓΡΑΜΜΑΤΑ Σ' ΕΝΑΝ ΞΕΝΟ" -ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ

ΓΙΟΥΛΑ ΡΑΠΤΗ : « ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ {ΓΡΑΜΜΑΤΑ Σ' ΕΝΑΝ ΞΕΝΟ}».
ΕΚΔΟΣΕΙΣ : ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ

Πόσο δικοί μας είναι οι ξένοι και πόσο ξένοι οι δικοί μας; Γράμματα προς 13+1 παραλήπτες, προσωποποίηση κάποτε της παιδικής αθωότητας, του μεγάλου έρωτα, της επανάστασης που δεν έγινε, της μύησης στη γνώση, της παράδοσης στη λαγνεία, της αυτοκαταστροφής, της φιλίας…..Επιστολές μιας γυναίκας στους πιο σημαντικούς άντρες στη ζωή της, που ακόμη κι αν έγιναν με τον καιρό ξένοι, παραμένουν με έναν τρόπο οι πιο δικοί της άνθρωποι.

Η Γιούλα Ράπτη γεννήθηκε στα Γιάννενα, Σπούδασε πολιτικές και οικονομικές επιστήμες στη Νομική Σχολή Αθηνών και θέατρο στο Κέντρο Σύγχρονου Θεάτρου του Βασίλη Διαμαντόπουλου και στο Studio Υποκριτικής του Άκη Δαβή και της Ρούλας Πατεράκη. Εργάζεται ως δημοσιογράφος. Το «Εκ των υστέρων» είναι το πρώτο της βιβλίο.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ: " Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΠΕΡΧΗ" - ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ

ΑΓΓΕΛΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ: « Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ ΣΠΕΡΧΗ»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ

Ιούλιος 2003, Αιγινήτειο. Μια ήσυχη «εσωτερική» εφημερία φαίνεται ν’ αρχίζει για τον νευρολόγο Άγγελο Σπερχή που, μετά από χρόνια, επιστρέφει στο χώρο που έζησε σημαντικές στιγμές της ζωής του. Κατά τη διάρκεια της δέχεται αναπάντεχες γυναικείες επισκέψεις. Το υπαρξιακό κουβάρι ξετυλίγεται, μοιράζεται σκέψεις και ιστορίες με το συνάδελφο Άλκη Σκρέκη. Οι ισορροπίες είναι εύθραυστες, όπως και η ζωή…..

Ο Άγγελος Γέροντας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962. Είναι γιος των συγγραφέων Δημήτρη και Ράνιας Γέροντα. Έχει εκδώσει εννέα πεζογραφικά έργα. Η συλλογή διηγημάτων του «Ρακένδυτη Νύχτα» εκδόθηκε στο Λονδίνο (Minerva Press, 1997) μεταφρασμένη από τον πατέρα του. Διηγήματα του έχουν δημοσιευτεί σε γαλλικά και σλοβένικα έντυπα.

Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ Δ. ΠΑΡΟΡΙΤΣΑΣ: " ΜΑΤΩΜΕΝΕΣ ΑΣΠΙΔΕΣ" - ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΕΝΑΛΙΟΣ

ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΠΑΡΟΡΙΤΣΑΣ: " ΜΑΤΩΜΕΝΕΣ ΑΣΠΙΔΕΣ - ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΣΑΝ ΘΕΟΙ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΜΑΧΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ, ΤΗ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ".
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΕΝΑΛΙΟΣ- ΣΕΙΡΑ: ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

Ο Αισχύλος, μετά το θριαμβευτικό ανέβασμα της παράστασης Πέρσες, στο θέατρο της πόλης Γέλα της Σικελίας όπου καταχειροκροτήθηκε από ένα θερμότατο ακροατήριο, συγκινημένος και υπερήφανος που κι ίδιος συμμετείχε σε μια ηρωϊκή στιγμή της Ιστορίας, θυμάται τις συγκλονιστικές στιγμές που έζησε στον Μαραθώνα, όταν όλοι οι Αθηναίοι, με μια ψυχή και με αυταπάρνηση απαράμιλλη, έδωσαν τον υπέρ πάντων αγώνα στην κρίσιμη μάχη που θα καθόριζε το μέλλον του Ελληνισμού. Συγκινημένος περιγράφει την αποφασιστική πορεία των Αθηναίων ανάμεσα στα βουνά ενώ πηγαίνουν για ν’ αντιμετωπίσουν το πεπρωμένο τους, τη συνάντηση με τον θεό Πάνα που θα γίνει σύμμαχος στον ιερό τους αγώνα κι έπειτα την τιτάνια μάχη σώμα με σώμα Αθηναίων και Περσών, στην Πεδιάδα του Μαραθώνα. Μια μάχη που ως τότε δεν είχε βιώσει ο Ελληνισμός.


Ο Πολύκαρπος Παρορίτσας ασχολείται με τη συστημική μελέτη αρχαίων κειμένων, ιστορία και φιλοσοφία. Έχει πτυχίο πληροφορικής και διοίκησης επιχειρήσεων από το Northwood University και το Greenwich college . Έχει επίσης ολοκληρώσει σπουδές σε 3d animation και σκηνοθεσία. Το βιβλίο « Ματωμένες Ασπίδες» είναι το πρώτο του μυθιστόρημα.

ΧΟΥΛΙΟ ΜΟΥΡΙΓΙΟ ΓΙΕΡΔΑ: ' ΘΕΛΩ ΓΗΝ ΚΑΙ ΥΔΩΡ" - ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΝΑΛΙΟΣ

ΧΟΥΛΙΟ ΜΟΥΡΙΓΙΟ ΓΙΕΡΔΑ: « ΘΕΛΩ ΓΗΝ ΚΑΙ ΥΔΩΡ! ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ-ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ-ΣΑΛΑΜΙΝΑ –ΠΛΑΤΑΙΕΣ- Η ΕΠΟΠΟΙΙΑ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ»
ΕΚΔΟΣΕΙΣ : ΕΝΑΛΙΟΣ . ΣΕΙΡΑ: ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

Το έτος 456, και στη διάρκεια των ετοιμασιών για την κηδεία του μεγάλου δραματουργού Αισχύλου, ο ποιτής Πίνδαρος βρίσκει τα απομνημονεύματα του εκλιπόντος φίλου του. Είναι, όπως διαπιστώνει, ένα συγκλονιστικό χρονικό της δραματικής δεκαετίας που σφράγισε για πάντα την ιστορία της Ελλάδας, η σύγκρουση ανάμεσα στους Πέρσες και στους ενωμένους Έλληνες, τα κατορθώματα του Μιλτιάδη, του Λεωνίδα, του Θεμιστοκλή, στην πεδιάδα του Μαραθώνα, στα ματωμένα στενά των Θερμοπυλών και στη θάλασσα τη γλυκιά της Σαλαμίνας, ως την τελική νίκη στις Πλαταιές….Και αφηγούμενος όλα όσα ο Αισχύλος καταμαρτυρά, η ψυχή αγαλλιάζει και συνειδητοποιεί ότι ισχύς υπάρχει μόνο εν τη ενώσει….

Ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα για τη μεγάλη εποποιία των Ελλήνων, βασισμένο στα ιστορικά περιστατικά χωρίς παρεκκλίσεις της φαντασίας.

Ο Χούλιο Μουρίγιο Πέρδα είναι δημοσιογράφος, συγγραφέας, σκηνοθέτης και ειδικός επικοινωνιολόγος. Έχει γράψει επίσης το μυθιστόρημα «Το δάκρυ της Πόλης», με θέμα την Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους, το οποίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ενάλιος.

ΕΙΝΑΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΑΝΕΦΕΛΟΣ; ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ- ΘΕΟΔΟΥΛΟΥ

ΕΙΝΑΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΑΝΕΦΕΛΟΣ;
Της Κωνσταντίας Δασκαλάκη- Θεοδούλου

Ι
Αν μ’ αγαπάς άφησέ με
στο μαλακό κορμί σου να τινάξω
τα αγκάθια που σκίζουν την ψυχή μου
κι αν σε τρυπήσουν θα ρθω
να αλείψω τις πληγές σου
βάλσαμο να σταλάξω.
Αν μ’ αγαπάς άφησέ με
να σε πάρω και να σ’ αποθέσω
πάνω σε κάτασπρα λινά σεντόνια
με σάνδαλο και ρόδο ποτισμένα
να σκύψω να πιω τους χυμούς σου
που αρδεύουν τη σιωπή και τη γαλήνη.
Αν μ’ αγαπάς άφησέ με.

Ύστερα πάρε με και συ με τη σειρά σου
και αποφάσισε
ποια διαδρομή θα διαλέξεις να με φέρεις
εκεί που σώμα και ψυχή
χωρίς λογοκρισία
βρίσκουνε λόγους να συμφιλιώνονται
μέσα σε ενός
άλλου κορμιού
το αλωνάκι.
II
Αυτό δεν είναι αγάπη
είναι κλυδωνισμοί
πνευμάτων άγουρων
πριν πάρουν την απόφαση
ποιο δρόμο να διαλέξουν.
Αυτό δεν είναι αγάπη
είναι της δίνης η ορμή
και ή πνίγει την πνοή
ή στον αφρό επάνω ανεβάζει
που η ηδονή ετοιμάζει
τη σωτηρία της σάρκας.
Αυτό δεν είναι αγάπη
είναι φωτιά και θειάφι
που καίει ο,τι ξερό
και πεθαμένο στο χώμα σε κρατά.
Αυτό δεν είναι το αεί και το αμήν
η μυστική λίθος
που πάνω της οικοδομεί
τους γρίφους του ο παράδεισος.
Αυτό δεν είναι αγάπη
Έρωτας είναι……..

Από την ποιητική συλλογή «Διαστρωματώσεις». Εκδόσεις : ΔΩΔΩΝΗ

Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010

ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΟΣ ΝΙΤΣΕ: ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΚΑΤΑ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ-ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΣΧΟΛΙΑ-ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΔΟΥΒΑΛΕΡΗΣ- ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΗΡΚΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΡΤΙ

ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΟΣ ΝΙΤΣΕ: ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΚΑΤΑ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ [δοκίμια και σημειωματάρια (1869-1873)].
Εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια: Βαγγέλης Δουβαλέρης. Φιλολογική επιμέλεια: Ήρκος Ρ. Αποστολίδης. Σελ. 415. Εκδ. Κατάρτι 2009.

«Ο κόσμος δικαιώνεται μόνο ως αισθητικό φαινόμενο» αναφωνεί ο Φρειδερίκος Νίτσε. Κι αυτό το λέει η μουσική, μιλώντας απ’ τα τρίσβαθα των πραγμάτων! Τα τρίσβαθα λοιπόν των πραγμάτων μίλησαν στον Νίτσε το καλοκαίρι του 1872, σε μια παράσταση του Τριστάνου και Ιζόλδης του Βάγκνερ. Αυτό ήταν το καθοριστικό βίωμα της ζωής του Νίτσε, που τον έμπασε στη σφαίρα τού μυστηριακού, αινιγματικού Αρχαιοελληνικού κόσμου. Μέσω των μουσικών δονήσεων ένιωσε την τρομερή δυσαρμονία που ενυπάρχει στη ρίζα των πραγμάτων, μα, συνάμα, και την κατάφαση στη ζωή - το υπόβαθρο, δηλαδή, του Αρχαίου δράματος! Την πεμπτουσία αυτού του βιώματός του προσπάθησε να δώσει με το έργο του" Η γέννηση της τραγωδίας από το πνεύμα της μουσικής".
Στο βιβλίο" Διόνυσος κατά Εσταυρωμένου" —απαραίτητο συμπλήρωμα του κλασσικού εκείνου έργου του— παρουσιάζεται όλη η διαδρομή του Νίτσε ως προς την ερμηνεία του μυθικού εκείνου κόσμου, σ’ όλες του τις σκοτεινές και φωτεινές εκφάνσεις του, μέσα από τα πρώτα του δοκίμια, μα και τα σημειωματάριά του (τα πριν και μετά την Γέννηση της τραγωδίας ) που πολύ πιο καίρια, συχνά, δίνουν τις πρώτες σπίθες και τα «ορόσημα» της σκέψης του, καθώς πρωτοδιατυπώνει τα βασικά ζητήματα που θα τον απασχολούν ώς το τέλος της ζωής του. Η έκδοση περιέχει επίσης όλες τις ουσιαστικές αναφορές του σε θέματα αρχαίας Τέχνης και πολιτισμού απ’ το σύνολο του εκδεδομένου έργου του, καθώς και πίνακα όρων με τις βασικές νιτσεϊκές έννοιες προς διευκόλυνση του μη εξοικειωμένου με τη σχετική ορολογία αναγνώστη.

Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

ΣΕΛΗΝΙΑΚΟ ΤΟΠΙΟ- ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ

ΣΕΛΗΝΙΑΚΟ ΤΟΠΙΟ
Του Γιώργου Αναγνώστου

Στα ξερά της σελήνης λαγκάδια
Η ερημιά κυλά των αιώνων
Της καρδιάς τα υπόγεια πηγάδια
Ξαγρυπνούν στη σκιά ελαιώνων.

Με σώμα μισό κι ένα μάτι
Μες στη νύχτα το δρόμο δε χάνεις
Στ’ ουρανού μια κουκίδα το χάρτη
Και το στρώμα του ονείρου δαγκάνεις.

Αίμα στάζει απόψε το μέλλον
Του πελάου βαθειά η ρουφήχτρα
Τα μάτια κλειστά των αγγέλων
Κι η γειτονιά της μοίρας μια πήχτρα.

Από την ποιητική συλλογή «Επιστροφή στο Μέλλον». Εκδόσεις: ΣΗΜΑ

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ- ΤΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΜΑΦΡΕΔΑ

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
Του Στέλιου Μαφρέδα

Ο Λούρος, ο Άραχθος ποταμός,
Ο Αμβρακικός κόλπος, το Ιόνιο πέλαγος
Ξέρουν για σένα.
Μαρτύρησε τα μυστικά η αστροφεγγιά,
Σπαρμένο παντού απ’ τη βροχή τα’ όνομα σου,
Ένοικος των κυμάτων το παράπονο μου.

Νύμφη των νερών τον άλλον εαυτό σου,
τρέχεις σε δάση σε βουνοκορφές.

Τώρα μαθαίνουν για σένα
ο Πάρνωνας, ο Ταύγετος,
ο εφιάλτης των παιδικών ονείρων-
ο φοβερός Καιάδας.
Να γαληνέψουνε κι αυτοί.

Κάποτε όμως πρέπει να σε γνωρίσει
κι ο Παντοκράτορας.
Τι κι αν του κρένεις κάθε μέρα.
Δεν ξέρει τι βλασταίνει στα ριζά του,
ποια Ναυσικά ή ποια Άρτεμις
χορεύει στις πλαγιές του.

Ήρθε ο καιρός ν’ αναπαυτούν οι φύλακες των κήπων.

Από την ποιητική συλλογή «Άξονας Περιστροφής». Εκδόσεις: ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ- ΤΗΣ ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΜΑΥΡΟΚΕΦΑΛΟΥ

ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ
Της Άλκηστις Μαυροκέφαλου

Ένα γαλάζιο κοχύλι
στο βάθος της αβύσσου.
Ένα θλιμμένο χαμόγελο
καίγεται στη χρυσαφένεια άμμο.
Το περιστέρι άνοιξε τα φτερά του,
η μέδουσα χαμογέλασε.
«Πετώ ελεύθερος»
Φώναξε….
να φτανε τον ήλιο
να συναντούσε το απροσδόκητο
ν’ άγγιζε το απαράμιλλο
ισορροπώντας σ’ ένα όνειρο.
Έφτασε ο πόλεμος στ’ ακρογιάλι.
Το κορίτσι έπεσε.
Τα’ όνειρο ράγισε
Ρωγμές ονείρων, χείλη της αβύσσου.
τα μαύρα μακριά μαλλιά της
σαν φτερούγες άνοιξαν.
Ταξίδεψε μακριά με την αγάπη, ώσπου
τα μάτια της πήραν το χρώμα της θάλασσας.
Ίσως, τώρα εδώ να είναι
στα χείλη της αβύσσου ανθισμένη,
φευγαλέα σκιά περιστεριού
στη χρυσαφένεια άμμο.

Από την ποιητική συλλογή « Ρωγμές Ονείρων». Εκδόσεις ΑΙΩΡΑ

ΑΦΡΟΦΙΤΗ ΜΕΡΜΗΓΚΑ-ΒΛΑΧΑΚΗ: " ΚΑΙ ΣΤΗ ΡΩΜΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ: CaptainBook.gr

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕΡΜΗΓΚΑ-ΒΛΑΧΑΚΗ : ΚΑΙ ΣΤΗ ΡΩΜΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ - ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: CaptainBook.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
« Το ίδιο βράδυ τηλεφώνησε στους γονείς της για να τους ανακοινώσει ότι σκόπευε να παρατείνει την παραμονή της στη Ρώμη και πως δεν θα κατέβαινε στην Ελλάδα για τις καλοκαιρινές διακοπές, όπως συνήθιζε τόσα χρόνια. Τους είπε ότι ήθελε ν’ αρχίσει να συγκεντρώνει το υλικό της διπλωματικής εργασίας, ώστε να μην πνιγεί όταν θα επέστρεφε τον Σεπτέβριο. Το ίδιο βράδυ ήξερε πως και στη Ρώμη υπάρχει καλοκαίρι
Χρόνια μετά, αφήνοντας πίσω της μια απόλυτα προγραμματισμένη ζωή, ξεκινάει ένα ταξίδι αναζήτησης και αυτογνωσίας. Δεν έχει πια καμιά αμφιβολία για την απόφαση της. Μήπως τελικά, αναζητώντας τον εαυτό της, θα βρει αυτό που πραγματικά αποζητούσε;

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ:
« Σπάνια στις μέρες μας συναντάει κανείς γραφή τόσο απέριττη, με την εσωτερικότητα και την ακρίβεια του μυθιστορήματος «Και στη Ρώμη υπάρχει καλοκαίρι», της Αφροδίτης Μέρμηγκα-Βλαχάκη……Απλά, δίνοντας σημασία στη λεπτομέρεια και εκφράζοντας γνήσια αγάπη για το όμορφο, μεταγγίζει στον αναγνώστη μια ισχυρή επιθυμία να πάει εκεί, να δει και να αγγίξει από κοντά αυτά για τα οποία διαβάζει…..Η συγγραφέας μεθοδικά και αθόρυβα απλώνει πάνω μας, εν είδει σαγήνης, μικρές ελλειπτικές και ευθύβολες φράσεις, ώσπου να μας αιχμαλωτίσει σε ένα λογοτεχνικό σύμπαν όπου η νοσταλγία βαραίνει αβάσταχτα στην καρδιά, όπου η λαχτάρα για αυθορμητισμό δημιουργεί βαθιές ρωγμές στον υδατοφράκτη της συμβατικότητας, όπου ο χρόνος ρέει χωρίς βιασύνη, και η μουσική έχει κυρίαρχο ρόλο…»
Πλάτων Μαλλιάγκας, συγγραφέας.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Η Αφροδίτη Μέρμηγκα- Βλαχάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το Ελληνογαλλικό Λύκειο των Ουρσουλίνων και σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα των Νεοελληνικών και Βυζαντινών Σπουδών. Είναι φιλόλογος καθηγήτρια στα Αρσάκεια -Τοσίτσεια Σχολεία και παράλληλα δραστηριοποιείται στο χώρο του πολιτισμού σε διάφορες καλλιτεχνικές δραστηριότητες.

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ - ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Της Ζωής Νικολοπούλου

Στα κύματα διαλύομαι,
μπλέκομαι στα μαλλιά μου,
η άμμος πάνω μου εχθρός,
πικρή αίσθηση. Καλοκαίρι.
Στη θάλασσα περιπλανιέμαι,
ακούω βουητό μες στο νερό,
ανάμεσα μας δεν υπάρχει τίποτα
να χωρίσει τις μέρες και τα χρόνια,
σα να υπήρχαμε πάντα,
αποχαιρετώ την αλαζονεία
της αιωνιότητας.
Διασπώ το μαύρο πουθενά
στ’ αστέρια κάνω παρέα
κι όταν τα βρίσκω βαρετά
πάνω στον ήλιο λιώνω,
μακρινό, πορτοκαλί, να μου θυμίζει
τ’ απογεύματα της θάλασσας.

Από την ποιητική συλλογή « ΕΝ ΖΩΗ». Εκδόσεις: ΔΩΔΩΝΗ

ΜΑΡΑΜΕΝΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ- ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΡΟΥΚΑ

ΜΑΡΑΜΕΝΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ
Της Μαρίας Ρουκά

Και να που η σιωπή έγινε το θέμα,
Και να που η αγάπη μου πετάχτηκε, με τα λουλούδια μαραμένα
Οι τελευταίες λέξεις σκληρές
Εικόνες-αναμνήσεις-ενοχές
Στιγμές κι αισθήματα κοινά
Σ’ ενός πληγωμένα ερωτευμένου την καρδιά.
Ο χρόνος θα αποσιωπήσει τη ρωγμή
Μα ο χρόνος είναι που φέρνει εμπρός μου
Τη στιγμή, πριν την ερμητική σιωπή σου.
Πόσες ευκαιρίες και ζωές έχω χάσει. Εγώ κι εσύ αποδιωγμένοι
Κι εξαντλημένοι, κι ο πόνος να θερίζει.
Προκλητικά ψεύτικη η ζωή μου!
Προκλητικά πρόστυχη η μοίρα μου!
Προκλητικά οδυνηρή η αγάπη μου!
Δε θα σου στείλω με το φεγγάρι μήνυμα.
Μα ούτε με την αυγή για σένα θα δακρύσω.
Κι ας αργοπόρησα απόψε με της ομίχλης το λιμάνι να αγκιστρωθώ.
20-5-2003

Από την ποιητική συλλογή «Μυρουδιά από γιασεμί και άγριο χορτάρι». Αθήνα 2004

Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010

Η ΑΡΓΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ- ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΣΑΝΤΑ

Η ΑΡΓΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ

Για δες πόσο όμορφη
είν’ η θάλασσα την αυγή
τα Καλοκαίρια στη Σίβηρη
πως βουτάνε στο κύμα
οι γλάροι και πνίγουν τον πόθο τους .
Κι όπως καθρεφτίζουν
οι όρμοι το σώμα σου
τρελαίνεται ο ήλιος
κι όπως σε φυσάνε οι αύρες
γεννιούνται χιλιάδες
ταξίδια στις βεγγέρες του νου
για εκεί που κρατιέται
η αγάπη αμόλυντη .
Κορίτσι δικό μας
και το δάκρυ σου ακόμα
είναι ένας έρωτας
κι η σιωπή σου ακόμα
είναι ένα ποίημα.
Έμαθες ν ’αγαπάς ό,τι βραχνιάζει
και ξενυχτάει μαζί σου
ό,τι αγγίζει και μουσκεύει τα μάτια σου.
Κι αν σου πω ότι είσαι ένα αγιόκλημα
πάλι εσύ στις νύχτες θα τρέξεις
γιατί φοβάσαι το φως
μη σου πυρπολήσει το όνειρο.
Όμως το όνειρο, είσαι εσύ
τα ταξίδια, εσύ θα τα κάνεις
η Αργώ περιμένει στον όρμο της.
Το ταξίδι σου τώρα αρχίζει
οι ορίζοντες στάζουν
τα δικά σου τα χρώματα
στα βότσαλα λιώνει
την πεθυμιά του ο έρωτας.
Είσαι η αρμονία του κόσμου
αν κι εσύ το πιστέψεις!

ΑΠΕΙΚΑΣΜΑ ΤΟΥ ΦΕΙΔΙΑ- ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΣΑΝΤΑ

ΑΠΕΙΚΑΣΜΑ ΤΟΥ ΦΕΙΔΙΑ

Χάρισέ μου των υακίνθων το άρωμα
να σου χαρίσω την ευωδιά του βασιλικού
στο περιβόλι των μύρτων
κι έλα να ζήσουμε
τον ψίθυρο της βροχής
κάτω απ’το κεραμίδι της στέγης .
Χάρισέ μου το χελιδόνι του Μάρτη
που επιστρέφει στο σύρμα σου
ν’ ανθίσουμε στις αυλές, την πασχαλιά του Απρίλη .
Όλοι το ξέρουμε.
Ο έρωτας επιστρέφει την Άνοιξη
όταν ο καημός δεν αντέχει
τους κρυψώνες των όρμων
και βγαίνει κουρσάρος στο ξάγναντο
να αιχμαλωτίσει τις Νηρηίδες.
Πρέσβειρα του Ξένιου Θεού
στα νεφελώματα των χρησμών
ποτέ δεν έδωσες πίστη .
Διάλεξες το διάφανο λόγο
τη λάμψη του Απόλλωνα
Έτσι σε κέρδισαν οι Δελφοί
οι ήχοι της λύρας του
κι έγινες ,ένας λόγος στιλπνός
σοφία και σύνεση
κατηχήτρια και κατηχούμενη.
Έτσι έγινες απείκασμα του Φειδία
Νίκη της Σαμοθράκης
θεματοφύλακας των επιγραμμάτων
μη θυμώσουν οι τύμβοι
κι εμφανισθούν άξαφνα οι Κάβειροι
ως χθόνιοι δαίμονες
Το είπε εξάλλου κι ο ποιητής:
Την οργή των νεκρών να φοβάστε
και τους βράχους των αγαλμάτων”